Ingå-dagen firades idag och där ordnades en match show. De verkade så där passligt lekfullt att delta fast jag hade tänkt att det får räcka med utställningar för i sommar.

Men, då Ines löptid bara låter vänta på sej och man kunde delta helt ex tempore i en sån här utställning åkte vi iväg för att visa upp oss.

Jag har aldrig tagit reda på hur det går till på en ´mätsäre`, tog bara för givet att systemet är det samma som på officiella utställningar och blev därför lite förvånad då jag märkte hurudant systemet är.

Alltså anmälde jag Ines till klassen: hundar över 1 år och under 40cm höga.

Vi blev utslagna på direkten av en cockerspaniel som var så proffsig att dess matte hade hela utstyrseln med sig. Bur, stol osv. Jag  beundrade hur matte trimmade sin cocker Cool t.o.m med sax , det verkade vara riktigt allvarligt det här!

Då domaren skulle titta på Ines tänder ville Ines inte alls visa dem, men domaren var envis och försökte flera gånger  tills Ines nafsade Nolostunut efter hennes hand. Det har aldrig hänt förut! Jag kunde ju nog då tänka mej att nu var det kört!

Sedan blev vi ju inkallade i ringen en gång till och fick trava runt ett varv. Däretfter tackade domaren oss och många andra och vi steg ut för att följa med hur de tre vackraste hundarna plaserade sig.

Thats it!

Ganska tråkigt! Ingen kommentar om ens hund, ingenting.

Det blir inga fler mätsäre för oss!