Vi åkte iväg på lördag-morgon till Koria på vildmarksmässa. Och då vi började närma oss och jag såg att det stod Kouvola på vägskyltarna kom jag att tänka på att det är ju här Qaro från samma kull som Ines bor.

Alltså loggade jag in med mobilen på forumet där också Qaros husse och matte är aktiva för att kolla upp vad matte heter. Sedan ringde jag nummerupplysningen och blev kopplad till Qaros mattes telefon. Vi kom överens om att då vi var klara med mässan åker vi och titta på Qaro.

 

Och så här såg hon ut! Hon är nätt som bara den! Och lika glad och livlig som Ines.

Vi hade några trevliga timmar över kaffekopparna med prat om hur våra hundar betett sej i skogen och om våra förhoppningar om att de ska bli riktigt duktiga jakthundar. Om deras sätt och lynne osv.

Då vi kom hem på kvällen tänkte jag att få se hur Ines reagerar på lukten av syrran, men hon reagerade inte alls!