Det har faktiskt hänt mycket!

Bigge hade säkert länge haft ont av den spruckna tanden för han är så glad och lekfull nu. Skönt att tanden upptäcktes och blev bort-tagen.

Den 15 augusti var vi i Karleby på avels-seminarium som beagleföreningen ordnade.

Det var mycket intressant och underhållande föreläsare. Fast föreläsningarna höll på från kl 9-18 var det aldrig långtråkigt. Vi körde alla 550 km hem ännu samma dag och var hemma kl 1.

Hundarna hade hundvakten lämnat inne och jag märkte genast då jag såg ines att hon nu börjat löpa.  Alltså har vi sedan dess haft hårdkoll på herrskapet så de inte har ´fuffens`för sej. Det är ett visst pusslande  men bra har det gått. Ines får vara inne och Bigge i hundgården då vi inte är hemma. Tillsvidare är maten så distraherande att de ätit bredvid varandra men nu då dagarna D börjar vara inne tar vi inga risker utan de får äta på var sitt håll.

Så här sköter vi säkerheten på kvällarna.

Bigges höftledsröntgen  visade sig vara bättre än jag trodde, utlåtandet var A/A , alltså kan de inte vara bättre och det är ju jätte-fint!

Äntligen är det då dags för jakt igen! Ines och jag stannade hemma och skördade trädgårdens grödor

och var nog lite sura över att inte vi fick ge oss ut i skogen och springa. Göran tog Bigge med sig till skogs men stannade bara ett par timmar då det var alldeles för varmt för att jaga längre.

Annars har Göran varit på gås-jakt och en gås har vi i frysen.

Imorgon ska jag åka med och uppleva min första gås-jakt!