Tidigt upp igen och kl 8 i skogen. Området vi valt för idag heter Kanakorpi. Fin tät skog som såg lovande ut! På natten hade det snöat ett tunt, tunt lager snö som gjort att skaren försvunnit och som gjorde det mycket svårt att se harspåren. Det var plussgrader.

Vi släppte båda hundarna och de försvann in i skogen direkt.

Efter kanske 15 minuter skällde Bigge första gången och sedan fortsatte båda väcka.. Det var sådant väder idag.

Efter 20 minuter gick vi för att se om Ines behövde hjälp då hon sökt på samma ställe hela tiden.

Där visade det sig finnas mycket harspår som var svåra att reda ut men Ines fortsatte envist.

Under tiden hade Bigge lämnat stället och fått upp en hare ett stycke bort som han jagade för fullt. Göran gick för att kolla upptagsplatsen för att försäkra sig om att det var hare då man på GPSen såg att drevet gått rakt norrut 1,5 km.

Under tiden satt jag på min pall och följde med Ines sök. Då hon i 45 minuter försökt hitta utgången började hon gå efter Göran. Då vi stötte på honom och vi satte oss ned för att njuta en kopp kaffe stack Ines tillbaka till samma plats som vi just lämnat. Jag blev så glad!

Att söket var så intressant att hon lämnade oss för att ta upp det! Jag hörde henne väcka med jämna mellanrum i 1 timme framöver.

Bigges drev hade gått över 3km norrut innan det vände och Göran  försökte inta en bra passplats om det skulle råka sej att han kom på skotthåll. Drevet gick ändå åt alldeles annat håll och halv tolvtiden såg jag att han var på väg tillbaka där han senast sett oss. Då jag visslade på honom kom han till mej, viftade glatt på svansen och stack iväg till samma ställe som Ines jobbade på.

Snart hade de haren igång och nu kunde jag följa med hur de på GPSen såg ut att springa på varandra. Den här gången gick drevet ut till vägen och då klockan blivit ett tog vi fast hundarna och körde till stugan.

Lite ömma tassar hade båda hundarna så vi smörjade in dem med Bepanten.