Det börjar vara hungriga hundar... alltså, får de mera mat!  Sedan lockar jag dem att dricka mera genom att blanda lite malet griskött i vattnet och isynnerhet Bigge behöver det för han är dålig på att dricka.

På morgonen hade det börjat snöa och var 2 grader varmt, det passade bra för det var dags att hundarna fick vila lite idag. Vi har ju ännu tre dagar kvar att jaga på så det är säkert nödvändigt att spara på krafterna och Ines är ju bara 1 år o 4månader så isynnerhet henne ska man akta sej för att trötta ut för mycket.

Vi packade ändå iväg oss till skogs och hundarna fick springa i två timmar. De höll sej ganska nära oss hela tiden och då det inte fanns några lukter i skogen var det lätt att kalla in dem då vi tyckte att det räckte.

Jag blir ännu imponerad över hur lydig Bigge är. Här bor vi på främmande ställe och jag kan släppa ut honom på gården framför huset och då jag kallar på honom kommer han! Då vi går till bilen får båda hundarna vara lösa och jag säjer till dem: Till bilen! och då går de till bilen. Fast de är vi själva som lärt dem är jag alltid lika tagen av att ha lyckats.