Så här i jakttider gäller det att ta till vara slaktrester som hundmat. 4 hjortskelett fick vi och det är inte lite ben det!

Då det var så kallt ute att fingrarna stelnade på nolltid bestämde jag mej för att stycka benen i köket. Jag tänkte låta hundarna äta tills de inte mera vill ha, för jag har hört  lightbulb.gif att det är så vilda djur gör ,  -äter sig stinna och ligger sedan och smälter maten i dagar innan det är dags att jaga ny mat.

Och nog åt de! Bigge slutade tigga då magen var som en tunna men Ines! Jag tror att hon skulle ha ätit tills hon spruckit. Därför satte jag stopp thumbs_down.gifför frosseriet

Följande morgon fick jag straffet. 3 lass hundlort devil_smile.gifpå vardagsrumsgolvet. Det är Ines! Bigge ber ut då han har behov men Ines fattar inte att skrapa på dörren.

Ännu följande natt hade hon släppt ett lass fast hon var välrastad på kvällen.

Jag är ju inte dum regular_smile.gif så jag tar lärdom av erfarenheten och konstaterar att mina hundar inte är tillräckligt vilda för såna här experiment.