Kl 5.30 kopplade jag loss Ines.

Det hade regnat lite under natten och nu börjar det vara riktigt blött i skogen.

Plötsligt skäller Ines till i kanten av den nytröskade åkern och börjar yla!

Då hon fortsätter skälla och yla om vartannat, blir jag övertygad om att nu är det nåt konstigt på gång. Så jag går dit för att se efter vad som står på.

Dessutom hör jag ett konstigt skrik som upprepas om igen!

Framme hos Ines ser jag att hon kommit på en mårdhund som söker skydd under en gran. Mårdhunden anfaller mot Ines och Ines är morsk som bara den, men då jag tar henne i halsbandet och drar henne därifrån lämnar hon mårdhunden.

Sedan fortsätter vi in i skogen och Ines har riktigt ivriga harsök. Hon jobbar igen på envist och ivrigt men får inte upp haren!!

Vackert skall får jag ändå lyssna på då hon jagar iväg en hjort, tror jag att det var, som hon lämnar efter att ha jagat bort den 500 meter. På gps ser jag hur hon tvärt vänder om och kommer tillbaka för att fortsätta söka efter haren!

3,5 timmar i skogen känns inte ens långt då man under väntan på upptag sysslar med att plocka enbär till kommande hargrytor. Eller att plocka små fina stensoppar som ploppat upp nu då det blivit vått iskogen.