Hela gårdagskvällen gick åt till att packa in en halv älg som blivit påkörd i Ingå.

Det blev mycket ben och 8 kg kött åt hundarna att frysa in och en hel del kött  åt människorna i huset också .

I säng kom jag först vid midnatt och

ändå vaknade jag redan kl 5 på morgonen och tyckte att jag lika bra kunde ta med mej Bigge, vars tass nu är i skick igen, till skogen.

Genast efter kl 6 släppte jag honom och efter 120 minuters sök, under vilka jag 2 gånger nekade honom att jaga hjort och han snällt lämnade dem åt sitt öde och fortsatte söka hare där hjorten sprungit    skickade jag ett sms till Göran att: 120 minuter tomt sök men ivern 10!

Innan jag fick svar fick Bigge upp haren och drev sedan i 30 minuter innan det blev tapp. Jag lät honom reda ut tappet i 10 minuter och tog sedan fast honom och åkte hem.

Det här var det närmaste jag kom honom under drevet och bilden är tagen med min mobil och kvaliteten därefter.

Nu har jag Tracker Hunter version 2.50 och äntligen verkar programmet fungera bra!

Nytt är att då man har spårningen aktiv ser man hundens rörelser som ett smalt stäck på kartan då hunden rör sej långsamt och som ett tjockare sträck då det blir fart på den. Därför kunde jag se på telefonen exakt var Bigge fick upp haren och det var roligt.