Påsen för gps-sändaren tar så mycket stryk i skogen att det med ett par års mellanrum är dags att förnya den. Nu är det nytt material som hoppeligen håller bättre än orginalet!

1296833476_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Vi hade en fin dag med Ines i Stubbans. Viserligen blev den lite längre än jag hade tänkt mej, men jag klagar inte Pusu för Ines jagade så bra!

Vi hade redan varit 2 timmar ute och  jag var på väg tillbaka till bilen då Ines fick vittring på hare.

Under 35 minuter sökte hon och sedan hörde jag hennes tjut då hon kom på haren och så bar det iväg.

Det fuktiga snötäcket på ett par cm hade frusit till under natten och var just så isigt att man inte riktigt visste om tassarna går sönder eller inte.

Men bra verkade det bära för Ines höll god fart. Efter 1,5 timme hade hon ännu haren i gång men då blev det tapp och jag passade på att locka in henne. Tassarna hade klarat sej bra utan några skrubb eller skärsår så imorgon fortsätter vi i Ingå.