Inget fel på aptiten

                                                                                                                                                                                                                                  6 dagar gamla har de små krypen samlat på sej 250-280g. Det stämmer bra med vad som sägs vara det vanliga, att vid en veckas ålder ska de ha dubblat födelsevikten.

Ines lyckades förvåna mej igår på kvällen.

Hon hade under dagens lopp redan flera gånger krupit ur valplådan för att lägga sej på det svala golvet eller komma och sällskapa en stund med oss. Men sen på kvällen stod hon och stirrade på mej och jag försökte med att låta henne gå ut och kissa, men nej. Var det mat som behövdes, nej , det smakade inte heller. Sedan undrade jag om vi ska gå på länk? Och då började Ines hoppa och skutta. Sagt och gjort, tog vi en länk på säker 15 minuter.

Likaså idag på morgonen då jag var på väg ut med Bigge. Då ville hon också komma med.

När vi kommit hem hoppar hon in i lådan och börjar ge di åt valparna. Så allt är bra och antagligen har vi gått över till följande skede (enligt böckerna Silmänisku)

Överlag tror jag att det är för varmt i lådan (24-26 grader) så jag tänker byta ut cellgummit som jag har som madrass mot stumpar av bommullsmattor. Få se om Ines slutar flämta där sedan.

1306313410_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Magens linje går att skymta Hymy

Och Bigge. Han kommer in i rummet där valparna är men inte närmare lådan än 1 meter. Då tittar ines så uppfodrande på honom att han förstår var gränsen går. Så vi kan ha Bigge fri i huset och det är skönt både för honom och för oss.