Jag  såg redan för några dagar sedan att några valpar hade en ´smutsfläck` i pälsen men jag tänkte att det är inget att bry sej om. Ines putsar nog dem.

Men, sedan hade en av dem en stor fläck på ryggen och efter att ha talat med min mentor Silmänisku förstod jag att det gäller för mej att tvätta bort smutsen. Nu tror jag att det är antibiotikan som Ines ätit som orsakat lite diarre` åt valparna och att det helt enkelt är bajs de har fått på sej.

Så jag har tvättat! Det gällde att få den torkade sk***n att lösa upp sej så de har verkligen fått bada de små! Men det var roligt att märka hur de lugnade ner sej då jag doppade ner rumpan på dem  i det ljumma vattnet.

Här har Bigge tydligen varit lite på utfärd uppe i skogen en vacker morgon.

1306656264_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Viltkameran vid slickstenen ha fångat honom!

 

1306656383_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

och en ståtlig hjort !