Här har vi Putte på besök.

Putte är min kusins hund och han bor i Schweiz.

Det hände sej för några år sedan att mor och dotter åkte på den hårt trafikerade motorvägen på väg hem till Wallisellen. Då fick de syn på en vettskrämd liten pudel som sprang av och an på motorvägen, instängd av höga  ljudvallar utan att hitta ut till räddningen.

Det var självklart att det kommer att sluta med förskräckelse om pudeln inte räddas. Alltså stannade de bilen och lyckades fånga in hunden. Han var välskött och social och de antog att någonstans saknar man en grå liten pudel.

Men, trots anmälan till polisen i flera distrikt var det ingen som hade anmält en pudel försvunnen. Putte fick nytt namn och fick stanna i min kusins familj som är vänner av alla sorters djur.

Han har anpassat sej bra till sin nya familj som aldrig hade kunnat föreställa sej att de skulle bli så charmerade av den lilla hunden.Nu åker han land och rike runt på min kusins arm och gjorde oss den äran med ett besök.

Jag var glad att få träffa min kusin medan hundarna tog sej en svängom med varandra.