Lördag Nauru

Jag var lite i valet och kvalet. Skulle jag stiga tidigt upp och ta med mej Ines ner till Stubbans där de möjligen jagar älg idag, och i så fall få dra mej tillbaka för det är ju alltid! älgjakten som går före, eller skulle jag sova av mej tröttheten efter arbetsveckan?

Bigge jagade igår i Wassböle, Ingå i 60 cm djup snö i flera timmar. De sköt 3 harar och det var faktiskt de första hararna för Bigge i år. Så nu har vi harstek att se fram emot.

Göran blev avhämtad redan kl 4.30 för att vara domare på ´Kinkkukisat` i Borgnäs. Kinnkukisat är det absolut populäraste jaktprovet i Nyland och brukar ha ca 20 deltagande hundar.

Jag sov gott till kl 8.30 Viaton

Vid det laget började det snöa igen.

Nu räcker det faktiskt med snö! Blir det inte töväder är jakten över för i år för det är för mycket snö för korta beagleben!

Vi gick på vanlig promenad. Efter ett par timmar då vi kommit tillbaka var det dags att skotta lite snö och jag hade Ines lös på gården.

Haren måste ha legat under nån gran alldeles vid vår gård för mitt i allt var det drev på gång. Till all tur vände haren bort från vägen då den såg mej och sedan jagade Ines den ett bra tag. Jag fick fast henne på gården då hon antagligen tappat spåret och vände hem.