Allt tyder på att det här är en bra dag Nauru

Det regnar inte och det är ganska svalt ute.

Lite före kl 6 på morgonen släppte jag Ines i Stubbans på samma ställe där Bigge senast tog upp en hare och det tog bara 10 minuter så gav hon några skall för att väcka haren. Rusacken sprang längs vägen och gömde sej nånstans i skogen så Ines fick börja jobba på första tapptet.

En gång kom hon och visade sej men sprang tillbaka och under tiden gick jag ut på åkern för att ha bättre koll på omgivningen.

Och där satt den! Blickstilla och märkte inte mej Hymy så jag hann plocka upp kameran

Då Ines närmade sej skällde hon till retad av lukterna och då blev det fart på haren

Jag klippte bort 2,5 minuter från videon för att göra den mera publikvänlig Silmänisku

Följande gång jag mötte haren kom den emot mej på vägen efter att ha lurat in Ines i skogen och sedan ta samma väg tillbaka som den kommit. Då den såg mej tvärnitade den och sprang för tredje gången på samma väg . Stackars Ines skulle klara av att reda upp den härvan.

Nu tog det 1 timme att reda ut vart haren tagit vägen, men Ines gjorde det!!!!

Ännu en gång stötte jag på haren och hade jag nu haft en bössa, då hade det blivit harstek hos Rolins Kieli ulkona

Nu måste jag säga att jag är glatt överraskad av hur bra Ines jobbade idag. Visserligen lyckades hon hålla haren i gång ganska korta stunder varje gång hon fick upp den men hennes envishet på tappten var imponerande. Nu behövs det träning och mera träningen så ska vi se hur det slutar.

Imorgon tar vi det här da capo med Bigge!