Eliten bland jakthundar! Under så fin rubrik fick Ines representera beaglen igår på Mässcentrum i Helsingfors.
Under 7 timmars tid ställde Ines duktigt upp på att bli klappad och kliad av vilt främmande människor och hon gjorde det utan att visa minsta tecken på att få nog.



Det var trevligt att märka att alla barn frågade om de fick röra Ines innan de gjorde det.  De allra första barnen bad jag ge henne en godis innan de rörde henne. Snabbt hade godisen gjort sitt och jag kunde låta dem röra henne fritt men under min kontroll så att jag kunde stoppa om det skulle behövas.



Emellanåt var det bara jag och Ines heart



I grannburen hade vi Stövaren och Taxen och sedan lilla Mosku, bara 11 veckor gammal



Mosku var en tuff en! Helt oberörd av ståhejet omkring honom.

Med jämna mellanrum skulle hundarna presenteras för publiken och lite komiskt var det att då de manliga hundägarna blev tillfrågade om deras hundars jaktegenskaper fick jag berätta om mitt favoritrecept på hare wink



Ibland måste jag sätta Ines i buren så att hon fick vila och det gjorde hon gärna



Efter den här upplevelsen väcktes hopp hos mej om att vi kanske ska kunna gå på utställning ännu med Ines och att hon kommer att visa sina tänder.
Men vi får se!