Just idag när värmen steg till 30 grader i skuggan hade vi tid för valpkullsgranskning hos veterinären.

Det var första gången valparna åkte bil och jag försökte få transporthäcken att stå stadigt i bakluckan på min lilla Fiat.

1309534440_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Lite pip och gnäll blev det till att börja med men jag körde sakta och berättade under färden om vilka fina jakter det i framtiden kommer att innebära att ha åkt lite bil.

Resan tog 10 minuter och sedan lät jag motorn vara igång så att luftkonditioneringen höll bilen sval medan jag tog in en valp i gången till vetten.

Alla valpar var friska Hymy Av pojkarna var det ännu bara en som har båda testiklarna på plats men en har den andra på kommande och den tredje har tillsvidare en testikel nere. Så vi ska ännu följa med att det blir bra. Så är det ´skrapabullan`Trapper (som har grejorna på plats) men har ett litet navelbråck som enligt vetten är så litet att inga tarmar kan komma ut. Det ska vi trycka in varje gång vi kommer åt så kanske det går tillbaka. Det var det!

Nu ska vi vänta på att få registerpappren hemskickade.

I morgon bitti, åker jag till Karleby där det firas Beagleklubbens 50-års jubileum. Festligeheterna börjar med en utställning och på kvällen är det middag. På söndag fortsätter kalaset med utfärd och föreläsningar om beaglen.

Och med min tur (otur;) råkar det sej naturligtvis så att det kommer 2 valpköpare på besök till oss! Jag hade så gärna varit hemma och träffat dem och är också lite nyfiken på vilken valp vem väljer. Men nu är jag inte hemma.